فروردین 27, 1400, 0نظر

Seo و یا بهینه سازی سایت به چه معنا است و چه کاربردی دارد؟!

سئو به انگلیسی (Search Engine Optimization)و یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر، تکاملی است که خارج  از اهمیت آن در حضور متناسب در موتورهای جستجوی امن و معتبر ، می تواند بازدهی سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و موجب دیده شدن شما توسط مخاطبان بیشتری جهت بازدید از سایت شما شود.

تمام فعالیت های مورد نیاز و لازم الاجرا جهت بهینه سازی وب سایت برای بهبود عملکرد وب سایت ها تعبیه شده است.

سئو نه فقط در مورد ((موتور))های جستجو نیست بلکه در مقابل به معنای ساخت وب سایت به صورتی است که برای کاربران مطبوع و خوشایند باشد. و این که می توان گفت (seo ) سئو دنیای گسترده ایی است که هزاران شاخه و هزاران راه کار برای بهبود و بهینه سازی مورد نیاز برای وب سایت را دار می باشد. سئو جنبه های مختلفی دارد، از کلماتی که در وب سایت خودتان استفاده می کنید گرفته تا کیفیت لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند.

به عبارت دیگر هم می توان گفت سئو به معنای فريب کاری و يا دست بردن در موتور‌های مرورگر با روش‌ های غير اخلاقي نيست. متخصصان سئو براي عملکرد بهتر به دیده شدن و ارتباطات وب سايت‌ ها در نتیجه های جستجوي معمولی در مرورگر با هدف رسيدن به رتبه ی بالا در گوگل، ايجاد شده‌ اند.

سئو فرآيندی ساده‌ و معمولی نيست که به راحتي انجام شود و نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌ ای و صبوری است.

 موتور‌های مرورگر با تغيير مداوم الگوريتم ‌های رتبه ‌بندی خود غير قابل پيش ‌بينی هستند؛ بنابراين وظيفه ی متخصصین سئو بروز رسانی مداوم اطلاعات خود در زمینه ی الگوریتم و کاکرد های جدید سئو می باشد.  

تاریخچه ی سئو (seo)

آغازین سال 1990 پیدایش موتور های جستجو گر بوده و در اواسط سال 1996 لاین موتور ها کار خود را آغاز کرده اند؛ چند مدل از این موتور های جستجو گر که بسیار متداول و محبوب بوده اند شامل     Infoseek،Alta Vista  و Yahooاست. در آن دوره اشخاص موتورهای جستجوگر را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه می کردند که مثل صفحه ی زرد، سئو اوليه به  ترتیب حروف الفبا انجام می ‌شد. صفحاتی همچونAAA   در بالاترین جایگاه این لیست قرار داشت.

 

با رشد روز افزون اينترنت موتورهای جستجوگره  به روز تری پیدا می ‌شدند که از الگوريتم‌ های رتبه‌ بندي پيچيده ‌تری استفاده می ‌کردند. اين الگوريتم‌ ها با معيار تراکم کلمه کليدی ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدی يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌ های شبيه key-words براي مفهوم محتويات وب سايت‌ ها استفاده می ‌کردند. به دنبال اين رشد سئوبرای بيشتر ديده شدن سايت ‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با گسترش رتبه ‌بندی صفحه هایی توسط موتور‌های جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هایی جهت تاثیر گذاری بیشتر در رتبه بندی اين موتورها چه با استفاده از روش‌های اصولی و چه غير اخلاقی روی آوردند.

 

شش سال پس از آغاز سئو يک مقاله در نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به گسترش دهند گان وب سایت ها صحبت کرد که برای قرار گرفتن در درجه ی بالا در  صفحات نتیجه های جستجو از روش‌های غير اخلاقي سئو استفاده می ‌کردند. اين مقاله شرح می دهد که چطور گسترش ‌دهندگان وب به آسانی يک سايت را به همراه کلمات کليدی مخصوص که معمولا در خلف گرافيک سايت مخفی شده است، آپلود می ‌کنند که در آخر موتورهای جستجو گ اين کلمات کليدی را می شمارد و به آن رتبه در سايت می دهد و یا آن را افزایش و یا کاهش می دهد.

 

همان طور که در بالا گفته شد به دست آوردن رتبه ‌بندی بالا برای کلمات کليدی مخصوص سایتتان در آغاز کار خيلي راحت تر نسبت به امروز بوده است. با بهکار گرفتن راه ‌های غير اخلاقی در آن زمان قرار گرفتن در بالای ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم‌ های موتورهای جستجو پيچيده ‌تر شده ‌اند و خيلی سخت است که متخصصین بهينه‌ سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته اين بازی قایم باشک بين متخصصین سئو و موتورهای جستجو امروزه بیش از قبل نيز وجود دارد و ادامه دار خواهد بود.

اهداف کلی سئو

اگر بخواهیم به طور کلی ، دقیق  و خلاصه راجب به هدف های سئو صحبت کنیم می شود چند موارد زیر که شامل :

  • در دیده شدن وب ساین ها نقش نقش به سزایی دارد
  • پس از دیده شدن وب سایت را یه یک برند تبدیل می کند که مخاطبان خاص خود را دارا هستند
  • به وجود آمدن ترافیک وب سایتی
  • در نتیجه ی جستجوی وب سایت (SEARCH) گوگل در رتبه ی بالا و یا صدر آن قرار گیرد
  • فروش بیشتر محصولات
  • یک ابزار مفید برای تبلیغات(PROPAGANDA) که موثر در فروش و موارد بالا می باشد.
  • این موارد گفته شده چکیده ایی از هدف های سئو می باشد.

بهینه سازی موتور جستجو: مفهوم آنالیزور فنی

در این تحقیق بر اساس یک سری مقاله ها، مطالعات و راهنمایی ها برخی از مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو آورده شده است. محقیقن سئو معتقد اند بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که هیچ زان  اتمام  نمی پذیرد و تکنیک های زیادی برای بهتر کردن رتبه ی سایت وجود دارد اماپیاده سازی همه آن ها مشکل است. :

 

تکنیک هایی که در این تحقیق برای بهینه سازی عنوان شده است عبارتند از:

  • افزودن لینک های خارجی
  • تغییر نام فایل های مربوطه
  • لینک یک طرفه
  • واژگان کلیدی
  • استفاده از تگ ها
  • عنوان های درست و صحیح استفاده کردن
  • استفاده از txt
  • محتوای مربوط و جذاب برای مخاطبان

 

سئو داخل صفحه ای چیست ؟

(On Page SEO)

سئو داخل صفحه ایی به کنترل بدون رابط کد ها و يا محتواهای وب سايت شما همانند: متن، تصوير، پيوند و … مربوط مي ‌شود؛ به طور کلي هر موضوعی که داخل سايت خود بارگذاری می ‌کنيد مرتبط به SEO On Page می شود.

اين روش پايه ی تمام تلاش‌های بهينه ‌سازی است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روی آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد می کنید در نتیجه ی جستجو تاثير مستقیم خواهد داشت،  بنابراين بسیار مهم است که روش SEO On Page درست و صحیح و پیش از روش SEO Off Page انجام شود.

 

سئو بیرون صفحه چیست ؟

 (Off Page SEO)

دقیقا بر عکس روش SEO On Page که گسترش وب سايت با کنترل مستقيم بسیاری انجام می ‌شد، روش بهينه سازی خارج از صفحه شامل کل ارتقاهايی است که در خارج از وب سايت شما انجام می ‌شود؛ اين شامل کل اقداماتی است که می ‌تواند در بدست آوردن رتبه ‌بندی بالای سايت شما کمک کند. SEO Off Page در مقام اول در به دست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايی که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره می ‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايی که در خارج از وب سايت انجام می ‌شود به بهينه ‌سازی موتور های جستجو می پردازد.

تیم دلواتک با بروز ترین تکنولوژی و علم به بهینه سازی سایت های شما و برند سازی شما می پردازد و به شما این اطمینان را می دهد که جز بهترین های دنیاس دیجیتال مارکتینگ قرار خواهید گرفت.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + چهارده =