فروردین 27, 1400, 0نظر

انواع روش های بازاریابی دیجیتالی که به در آمد شما کمک شایانی می کند!!

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)، جزعی بزرگ از نوین ترین روش های بازاریابی برای انواع محصولات و خدمات گوناگون به حساب می ‌آید که در آن از تکنولوژی دیجیتال استفاده می ‌شود. این مدل از بازاریابی اکثرا در فضای مجازی صورت می ‌گیرد. افرادی که در این حوزه فعالیت می ‌کنند اغلب به دنبال شیوه هایی هستند که میزان دیده شدن وب‌ سایت خود و فروش محصولات شان را به میزان قابل توجهی بالا ببرند. راه های زیادی برای این کار وجود دارد.

 در این مقاله، ما شما را به درکی درست از بازاریابی دیجیتالی و همچنین میزان اهمیت و نوع های مختلف آن آشنا خواهیم کرد. و شما در آخر این مقاله، می ‌توانید با شناخت روش‌های مختلف این نوع بازاریابی و به کارگیری آن ‌ها در حرفه و شغلتان، استراتژی بازاریابی کسب و کار را بهبود بخشید.

 

بازاریابی دیجیتال به چه معنا است؟

اکثر اشخاص نمی ‌توانند یک تعریف درست و جامع از اصطلاح بازاریابی دیجیتال ارائه دهند. این تعریف آن طور که به نظر می ‌رسد، نا مفهوم و غیر قابل فهم نیست. در اصل، به هر مدل  از بازاریابی در راستای به عرصه ی فروش محصولات و خدمات به وسیله ی دستگاه‌ های الکترونیکی، بازاریابی دیجیتال گفته می ‌شود.

 

بازاریابی دیجیتال، هنر و تخصص آنچنان جدیدی در دنیای جدید نیست. این حوزه، با وارد شدن وسایل الکترونیک به زندگی اشخصاص آغاز به شکل ‌گیری کرد. اکثر اشخاص تصور می ‌کنند که این مدل بازاریابی، فقط به بازاریابی محتوا و شبکه ‌های اجتماعی- مجازی محدود می‌ شود. در صورتی که این موارد تنها قسمتی از بازاریابی دیجیتال به حساب می ‌آیند و تماما زیرمجموعه ‌های این حوزه را دربر نمی ‌گیرند.

 

بازاریابی دیجیتال به صورت آفلاین و آنلاین انجام می ‌شود.

بازاریابی دیجیتال آفلاین

یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ روش آفلاین می باشد که در زیر به آن می پردازیم.

بهتر است در جریان باشید که استراتژی‌ های بازاریابی دیجیتالی، فقط به محیط های اینترنت محدود نمی ‌شود. برای دستیابی به هدف های مورد نظرتان، باید برخی از روش ‌های بازاریابی آفلاین را در کنار دیگر روش‌ های آنلاین در نظر داشته باشید. در بازاریابی آفلاین پیشرفته می ‌توان از وسایل الکترونیکی برای بهبود تجربه کاربران استفاده کرد. به طور مثال، برخی از کافی شاپ ها برای گرفتن سفارش‌ های مشتریان خود از نت پد های هوشمند استفاده می کنند . بازاریابی رادیویی، بازاریابی تلویزیونی و بازاریابی تلفن همراه نیز همگی در دسته بازاریابی دیجیتال آفلاین قرار دارند.

 

بازاریابی دیجیتال آنلاین

همانطور که می دانید بسیار گسترده می باشد بازاریابی دیجیتال آنلاین که به چند روش اساسی آن در بازار دیجیتال آنلاین می پردازیم .

در دنیای اینترنتی و مجازی امروز، شبکه ‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی را در بازاریابی کسب و کار های مختلف بازی می ‌کنند و اهمیت آن‌ ها در ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب بر کسی پوشیده نیست. با این وجود، نکته اساسی در بهره ‌گیری درست از شبکه ‌های مجازی ، شناخت کافی ورودی‌ ها و خروجی‌های بازاریابی در این روش است

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)

  بازاریابی شبکه های اجتماعی به این صورت است که محصولات و خدمات شما را خیلی بیشتر از قبل به نمایش و باعث توجه بسیار کاربران قرار می ‌دهد و امکان برقراری ارتباط نزدیک با مشتریان را برای شما ایجاب  می‌ کند. در این روش تعامل، شما می ‌توانید بازخورد های با ارزشی از مشتریان خود دریافت کنید و با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کیفیت خدمات و محصولات و همچنین چگونگی ارائه ی خود را بهبود ببخشید.

کل اقداماتی که به منظور افزایش ترافیک یا تبادل های تجاری در شبکه‌ های اجتماعی انجام می‌ شوند، در زمینه ی بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی قرار می ‌گیرند. برای استفاده از این مدل بازاریابی می‌ توانید فعالیت‌های تجاری خود را در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام، آپارات، یوتیوب یا لینکدین بیشتر کنید. استفاده از بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی و تولید محتوای باکیفیت، سرعت رشد و موفقیت کسب و کار شما را افزایش خواهد داد. اکثر شرکت‌ ها علاقه ی بسیاری  به استفاده از بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی دارند اما آن ‌هایی که دارای مدل کسب و کار شرکت به مشتری (Business to Consumer) یا به اصطلاح «B2C» هستند، بیشترین استفاده را از این روش می ‌برند. بیزینس هایی با مدل کسب و کار B2C ، محصولات یا خدمت های خود را بدون هیچ گونه واسطه‌ ی به دست مشتری نهایی یا هدف می ‌رسانند.

یکی از نکته های اساسی در بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی، تجه بر روی موضوعاتی است که کاربران در مورد آن‌ها گفت و گو می ‌کنند. شما باید به نظرات مخاطبان گوش دهید، در بحث‌ ها شرکت کنید و با استفاده از بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی، میزان جذابیت هر موضوع را بر اساس تعداد لایک ها و به اشتراک ‌گذاری آن مورد ارزیابی قرار دهید. به اشتراک‌ گذاری مطالب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا که این کار به نوعی یک تبلیغ رایگان برای کسب و کار شما محسوب می‌شود. از این‌رو، محتوایی را تولید کنید که میزان به اشتراک ‌گذاری آن بالا باشد.

نوع های دیگر را می توان گفت :

  • بازاریابی در لینکدین
  • بازاریابی در فیس بوک
  • بازاریابی در توییتر
  • بازاریابی در اینستاگرام
  • بازاریابی در آپارات
  • بازاریابی در گوگل پلاس
  • بازاریابی در پینترست

 

سود استفاده از بازاریابی در رسانه‌ های اجتماعی

مزایای بازاریابی در رسانه‌ های اجتماعی شامل :

1- افزایش زیاد دنبال کنندگان

2- ارتباط موثر و 2 طرفه با مشتریان

3- امکان اشتراک‌ گذاری به دیگران

4- بالا رفتن وفا داری مشتریان

5-مشتریان می توانند نظر بدهند و از نظراتشان در راستای بهبود عملکرد استفاده کرد

6- تبلیغات مشتری پسند ، تبادلات مرتبط

در هر جلسه و مقاله ایی که ما برای شما به اشتراک می گذاریم  در ارتباط با بهبود بخشیدن کسب و کارتان می باشد و یا شما می توانید از مشاوره ی اختصاصی آژانس دیجیتال مارکتیگ دلواتک بهره مند شده و ما به شما بهترین، به روز ترین اطلاعات و برترین تجربه های روز دنیا در ارتباط با کسب و کارتان را به شما منتقل خواهیم کرد .

با تشکر از همراهی شما دوستاران دلواتک

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =